/papers and publications

/A. INFRASTRUCTURAL LANDSCAPE URBANISM

A1. Landscape Infrastructure planning. Les infraestructures com a instrument d’ordenació del paisatge

A2. Landscape urbanism

/B. GREEN-BLUE INFRASTRUCTURES AND URBAN ECOLOGY. Infrastructures green-blue  i ecologia urbana

B1. Green-Blue Infrastructure. Infrastructures “Green-Blue”

MAGRINYÀ TORNER, Francesc; MAYORGA CÁRDENAS, Miguel Yuri (2011), “Infraestructura y espacio urbano. Proyectos de integración y transformación urbana”, Jornada Recerca i Innovació a l’Escola de Camins 2011, Barcelona, ETSECCPB-UPC, 15 i 16 de novembre de 2011. http://hdl.handle.net/2099/11665

B2. Urban ecology, services, transportation and ICTs. Ecologia Urbana, serveis urbans, transport i TIC’s

Magrinya, F.. Mobilité durable et qualité urbaine : les quartiers de Gracia, Poblenou et El Prat de Llobregat (Barcelone). URBIA. Les cahiers du développement urbain durable. Any: 2008. Número: 7. Pàgs: 43 ~ 65.

Castiñeira, I.; Magrinya, F.; Mayorga, M.Reforma de la Diagonal de Barcelona: espacio público + transporte colectivo.CatalunyaEscola d’Arquitectura del Vallès. Oficina Multimèdia i Publicacions,05/2010

MAGRINYÀ, Francesc (2005), “El acceso a les servicios urbanos y la urbanización en los países del sur: la necesidad de una perspectiva en el espacio y en el tiempo”,  Cuadernos Internacionales de tecnología para el desarrollo humano, nº 3, Servicios urbanos, Junio 2005, pp.5-12. ISSN: 1697-820X

Magrinya, F.. Las redes sociales deportivas en espacios públicos de Barcelona: cifras y tendencias. Apunts. Any: 2008. Número: 91. Pàgs: 35 ~ 43

Magrinya, F.. Urbanismo y deporte: análisis de las prácticas deportivas informales en el espacio público de Barcelona. Apunts. Any: 2008. Número: 91. Pàgs: 78 ~ 88

Magrinya, F.; Mayorga, M.. Dissenyar la ciutat per a l’esport als espais públics. Apunts. Educació física i esports. Any: 2008. Número: 91. Pàgs: 102 ~ 113

B3. Social ecologic systems and urban networks. Sistemes socio-ecològics i serveis urbans

/C. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT AND URBAN ECONOMY. Infrastructures, desenvolupament i economia urbana

C1. Equity and accessibility. Equitat I accessibilitat

Magrinya, F.; Maza, G.. Inmigracion y huecos en el centro histórico de Barcelona (1986-2000). Scripta nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales. Any: 2001. Volum: -. Número: 94

Magrinya, F.; Maza, G.. Tinglados de Barcelona: la incorporación de espacios del puerto a la ciudad (1981-2002). Scripta nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales. Any: 2005. Volum: 9. Número: 193

C2. Infrastructure, externalities and economic effects. Infraestructures, externalitats i efectes economics

Garola, Alvar,

C3. Environment & Development. Medi Ambient I Desenvolupament

/D. BUILT HERITAGE AND CULTURAL LANDSCAPES. Patrimoni construït I paisatges culturals

D1. Built heritage. Patrimoni construït

NAVAS FERRER, Teresa; MAGRINYÀ TORNER, Francesc (2011), “Conèixer, valorar i divulgar les obres públiques com a patrimoni cultural”, Jornada Recerca i Innovació a l’Escola de Camins 2011, Barcelona, ETSECCPB-UPC, 15 i 16 de novembre de 2011. http://hdl.handle.net/2099/11664

NAVAS, T. (2001). “El valor patrimonial de las carreteras del siglo XIX : la red viaria provincial de Barcelona”, OP Ingeniería y territorio : Revista del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, nº 56, p. 54-61 http://www.ciccp.es/revistait/buscador/index.html

NAVAS, T. (2002). “Apunts sobre l’origen de la xarxa viària moderna en el territori de Barcelona (1833-1847)”, Quaderns d’història de l’enginyeria, vol. V, 2002-2003, p. 315-330.  http://hdl.handle.net/2099/756.

NAVAS, T. (2002). “Il riflesso della modernità : le autostrade spagnole, 1920-1960” Storia Urbana, n. 100, p. 27-54. http://www.francoangeli.it/riviste/Scheda_rivista.aspx?IDArticolo=20211&Tipo=Articolo%20PDF&lingua=it.

NAVAS, T. (2005).Modernitzar el territori: la planificació i construcció de la xarxa de carreteres de l’àrea de Barcelona”, Barcelona Quaderns d’Història, n.14 (GRAU, Ramon, Cerdà i els altres. La modernitat a Barcelona, 1854-1874),  p. 117-134. http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/viewFile/128465/218962

D2. Heritage landscape and sustainable tourism. Patrimoni Territorial I turisme sostenible

D3. Heritage Documentation. Patrimoni Documental

Magrinya, F. El Ensanche de Barcelona y la modernidad de las teorías urbanísticas de Cerdà. “Ingeniería y territorio: revista del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos”, Gener 2010, núm. 88, p. 68-75.

Magrinya, F.. El ensanche y la reforma de Ildefons Cerdà como instrumento urbanístico de referencia en la modernización urbana de Barcelona. Scripta nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales. Any: 2009. Volum: 13. Número: 295-3. Pàgs: 1 ~ 22

Magrinya, F.. Les propostes d’Ildefons Cerdà, 1854-1875:. l’expressió urbanística i territorial d’un projecte de modernització. Barcelona : quaderns d’història. Any: 2008. Número: 14. Pàgs: 81 ~ 116

Magrinya, F.. Les propositions urbanistiques de Cerdà pour Barcelona: une pensée d’urbanisme des réseaux. Flux (Noisy-Le-Grand). Any: 1996. Número: 23. Pàgs: 5 ~ 20

Magrinya, F.. Gaudi-Cerda: una contraposicion sugerente. OP. Obra pública. Any: 2002. Volum: -. Número: 59. Pàgs: 84 ~ 91

 NAVAS, T. (2009). “Cerdà, perfil político y técnico del territorio”, OP Ingeniería y territorio: Revista del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, nº 88, p. 36-45. http://www.ciccp.es/revistait/buscador/index.html